perasaan benci yang palsu?

ohh dunia.ketika aku sedang terbosan2 melayari minda dengan kekusutan dunia,tiba2 tangan aku terklik pada link ym bijan yang bertulis "oh yuna", apekah ini?(berkata..kata hati ku(paham tak?)).er anyway, aku pun menekan dan kluar pula satu link,yakni lagu yang dinyanyikan oleh seorang rock chick yang sedap dan relaxing.aku pun cuba mendengar lagunya akibat tengah down ni .okay jugak melayari sanubari jiwa dengan lagu2 masyuk atopun dengan kata lain, lagu2 down.sedang mendengar lagu2 nya, hati ku bergoncah dengan gundah gulana terfikir apakah maksud lirik yang cuba dibawa oleh yuna yakni, benci yang palsu.agak influencing dan insightful serta membuatkan hati kecil ku terfikir, apakah rintihan hujanku yang membawa ku pergi jauh ke sana sini memikirkan masalah2 yang membencikan walhal tuhan yang meneraju pemikiran intelek ku agar berjogging jauh ke sana sini untuk mengadaptasikan minda?.ape aku merepek ni.anyway.aku baru saja mendapat tahu keputusan akademik yang tidak berapa boleh dibanggakan.walhal.kesedihan yang super mengakibatkan jiwaku hampir rebah di awangan palsu dunia.apakah ini.perasaan benci lalu menggunung tinggi.benci terhadap diri ini yang terlalu hampeh dengan keputusan sebegitu.oh ya tuhan.ampunkan daku kerna mewujudkan realiti pemikiran yang boleh mencacatkan rohaniku.zzz.anyway.setelah bermuhasabah diri beberapa kali, kutahu, benci bukanlah apa yang bersemadi di naluri hati yang dipimpin persoalan ini, tetapi sebenarnya cinta.terlalu cinta terhadap tuhan kerana ingin pergi lebih jauh, lebih jauh dari burung-burung yang melepasi lautan api jiwa yang membakar intuisi diri. malahan, lebih jauh lagi.aku ingin kecapi keunggulan dunia disamping memiliki lumrah akhirat. aku bukanlah benci kepada diriku kerna, itu adalah perasaan benci yang palsu. sekian.oh yea. enjoy the song :D

p/s:maaflah entry ini sangat emosi dan menggunakan ayat yang ekstrim dikala hati sedang berduka memikirkan masalah yang datang tubi demi tubi.thank you.

11 comments:

Farhanah Radzif said...

....
Syabas. Saya pasti cikgu BM anda bannga.

(Study hard ye rakan, kami semua taw kamau berkeupayaan untuk berjaya dengan amat amat cemerlang. Dah dah. Jangan down down.)

Asyraf said...

yaa.saya memang suka bermain dengan kata-kata.berbakatkan?isk.terima kasih farhanah

Wawa said...

dewata tu ape?aku ske gle kot yuna ni..aku ade semue lagu die!n kalo la aku tau bm ko sebagus ni..aku recommend ko g uk je ari 2 ;p

Asyraf said...

baru aku tahu.dewata tu maksud die GOD.aku ingat kan dewata tu "masa".fail BM doh..

azLan said...

hahaha..
yuna telah memberi semangt baru kepada ko..time kasih pada bijan..hehe..

Asyraf said...

yuna sangat comel suaranya

zuezz said...

cap td a samad said call aku.die kate aku kene buang keje.die kate die nk amek ko lak

Asyraf said...

hahhahahaha.mintak maaflah ejam.aku 'tak sengaja'

Neds said...

aku x tau pung sape yuna. ngeh

mr turtle said...

cap dot...oo cap dot...
sungguh ironinye ko post kali ni heh... cam len mcm je... hahhaha refer to 1st person who commenting on you this time..haahaha


p/s: alhamdulillah cap, a samad said da amik ko keje... dh sujud syukur ke?

Asyraf said...

ceh.anda jangan bising2.enjoy je lagu tersebut.kalau tak nanti saya akan hadiahkan penampo